Page content

article content

5 stappen om meer klanten te werven

Online zichtbaar worden en klanten werven uit die zichtbaarheid.
Hoe doe je dat nu écht goed?

Er zijn tegenwoordig heel veel manieren om jezelf en je bedrijf zichtbaar te maken, zowel offline als online. In dit korte artikel ga ik je meerdere handvatten geven, simpel en praktisch, om online zichtbaar te worden zodat je van daaruit meer klanten kunt werven.

“Zichtbaar zijn is niets meer dan aanwezig zijn. Aanwezig zijn waar jouw doelgroep zich bevindt”

Stap 1 begin bij inzichtelijk maken waar jouw doelgroep voornamelijk aanwezig is

Zijn zij vooral op Facebook, LinkedIn, Instagram, SnapChat, Twitter, Pinterest, YouTube of nog een andere plek?
Breng dit in kaart en focus je vervolgens op de 1 tot 3 plekken waar het grootste deel van jouw doelgroep zich bevindt.
Focus je op 1 tot maximaal 3 kanalen zodat je die kanalen maximaal kan benutten.
Niet alleen zorgt die focus dat je meer tijd per platform hebt maar ook dat je -eventueel- een groter advertentie-budget hebt dan als je het zou verspreiden over 8 verschillende platformen.

Let op: Het is natuurlijk wel belangrijk dat je je doelgroep heel helder in kaar hebt. Heb je dat nog niet 100% scherp? Dan is het eerst tijd voor stap 0.

Gebruik hiervoor dit ‘doelgroep hacken’ sheet.

Doelgroep Hacken | Kickassleven.nl

Stap 2 is het maken van een content strategie

Wat wil je laten zien aan je doelgroep? Waar ga je over vertellen? Wat ligt in lijn met je doelgroep?

Het content plan dat je maakt ga je heel concreet opstellen:
Welke video’s ga je delen?
Wat zijn relevante artikelen om te delen?
Welke hersenspinsels ga je delen?
Heb je recensies die je kunt delen? Zo ja, doe dat zeker.

Breng dat in kaart en maak het helder. Plan het vervolgens allemaal in. Plan iedere X-dag een video in, plan iedere Y-dag een artikel in, enzovoort.
Bedenk wat je wilt gaan delen, maak een helder plan, plan het in. Uiteraard op de kanalen waar jouw doelgroep is.

En wees consequent. Zichtbaar worden vergt tijd en inspanning en vooral ook een helder plan zodat je weet dat jouw doelgroep de juiste dingen van jou te zien krijgt.
Je bent niet na 1 week wat dingetjes delen insta-famous.

Weet je niet zo goed wat voor soort content je allemaal kunt delen? Kijk dan zeker even de volgende video:

Stap 3 Bepaal een heldere call to action (CTA)

Wat is je achterliggende doel?
Wil je dat mensen je gaan bellen? Inschrijven op je emaillijst? Bij je in de zaak komen? Naar je webinar gaan kijken? Je een toffe gast gaan vinden en fan worden?
Wat is je doel met het zichtbaar worden? Breng dat in kaart.

Voorbeeld​
Voor dit voorbeeld ga ik ervan uit dat je meer klanten wilt en dat je wilt dat deze klanten via een salespage hun telefoonnummer en email adres achter laten zodat je hen kunt contacten. Zodat je deze mensen kunt uitnodigen om in je winkel met handgemaakte meubelen langs te komen en hen klant kunt maken.

Iedere dag komt er iets van jou voorbij op Facebook. De ene keer een video, de andere keer een artikel, weer een andere keer een praktische tip. Alles om mensen te helpen het juiste meubelstuk te vinden. Je leert ze hoe ze handgemaakte meubels goed kunnen onderhouden. Je leert ze hoe ze perfect overgeschilderd kunnen worden. Of je leert ze zelfs hoe ze hun eigen meubelstuk kunnen maken.

Je informeert je doelgroep en helpt ze verder. Toch zullen er heel veel mensen zijn die simpelweg een perfect meubelstuk willen laten maken. Door jou. Jij bent immers de meest bekende online en mensen willen graag bij jou kopen. Door jouw goed uitgekozen CTA neem je de potentiële klant aan de hand.

Dit doe je door onder een groot deel van je berichten aan te geven dat ze ‘hier’ kunnen klikken voor meer tips. Of ‘hier’ kunnen klikken om hun eigen meubels samen te stellen. Of ‘hier’ kunnen klikken om een gratis brochure te downloaden.

En ‘hier’ leidt allemaal naar een pagina waarop mensen hun gegevens kunnen achter laten. Waarna jij hen vervolgens kunt bellen, een afspraak kunt maken en klanten kunt binnen halen.

De afbeelding hieronder heeft niet persé veel te maken met de tekst. Waarschijnlijk kijk je er wel naar omdat het opvalt. Zorg ervoor dat jouw Call to action ook opvalt.

Stap 4: Vergroot je bereik

De beste manier om je bereik te vergroten is door te adverteren. Mijn nummer 1 tip: Zorg dat je er verdomd goed in wordt óf schakel iemand in die je hierin ondersteunt. Heel veel mensen adverteren op Facebook. En de meesten kunnen hun geld net zo goed door de wc spoelen. Omdat ze er slecht in zijn. En dus geld verliezen. Moet je niet willen.

Door goed te adverteren kun je nog veel meer mensen bereiken. Veel meer mensen voorzien van je content. Veel meer mensen aan de hand nemen richting de pagina waar ze hun gegevens achter kunnen laten.

Stap 5: Heb geduld

Er zijn zó ontzettend veel ondernemers die 1x adverteren en vervolgens balen dat ze nog geen succes hebben.
Of ondernemers die 3 Facebook berichten plaatsen en vertellen dat ‘niks helpt’ om groot te worden.

En waar het in dat geval aan ontbreekt is geduld. Heb verdorie geduld. Schaaf bij. Leer. Ontdek. Test uit. Je bént niet in 1 klap rijk en succesvol. Geduld, bijschaven, doorzetten, dat is wat nodig is. Zéker voor online zichtbaarheid en klanten werven. Maar ook offline. Of als je wilt afvallen, met iemand wil trouwen. Of vrienden wil maken. Je hébt niet na 1 uur werk er in steken succes. Zo werkt het leven niet.

En ook niet onbelangrijk: Niet alleen de voorkant moet goed zijn – dus je content. Ook de achterkant moet kloppen. De pagina waar mensen op komen. De kleuren van de knoppen die je maakt, de foto’s die je gebruikt. Je website. Je onderscheidend vermogen. Maar zeker ook de opvolging van de mailtjes of andere manieren om mensen aan je te binden.

Dit waren 5 tips die jou kunnen helpen om nog beter zichtbaar te worden zodat je van daaruit nieuwe business kunt genereren. Natuurlijk zijn er nog veel meer manieren om te werken aan jouw zichtbaarheid maar als je voorgaande stappen beheerst weet je zeker dat je op de goede weg zit.

Een podcast aflevering die perfect aansluit bij dit onderwerp luister je hieronder:

Wat doe jij aan zichtbaarheid?

Heb je daar succes mee?
Heb je een goede toestroom of wil je juist meer klanten?

​​
Als je denkt dat het beter kan wil ik je uitnodigen om je aan te melden in de Kickassleven.nl Universiteit. (Een relatief lage investering voor uitzonderlijk grote resultaten)

Heel kort samengevat vind je in de Universiteit:

  • Alle handvatten om te leren denken als een succesvol Ondernemer
  • Een online plek met alleen maar gedreven ondernemers
  • Praktische How To video’s en templates voor meer online succes

Wat je er nog meer kunt vinden en wat het jou gaat opleveren ontdek je hier.

 

John en Jeanet
We wilden vrij zijn van locatie. We wilden financieel vrij zijn. We wilden iedere dag door groeien met onze business maar wel op onze voorwaarden. We wilden altijd een vakantie gevoel hebben terwijl we onze bovengemiddeld hoge ambities waar maakten.Dus dat deden we.Dat is ook precies waar wij onze klanten mee helpen.Dat leven en die business bouwen die hen het succes en de vrijheid geeft die zij willen. Online én offline, want 90% van de ondernemers die we helpen bij groot succes, hebben een grotendeels offline gerunde business. Wel leren zij online en offline perfect combineren.Zodat ook zij vrijheid krijgen in geld en tijd, en de groei bereiken die ze voor ogen hebben.

Comment Section

0 reacties op “5 stappen om meer klanten te werven

Plaats een reactie


*


Phoenix WebsitePhoenix Website